FANDOM

TheSickness

Albumin kansikuva.

The Sickness on amerikkalaisen heavy metal -yhtye Disturbedin debyyttialbumi. Albumi nauhoitettiin vuonna 1999 ja julkaistiin 7. maaliskuuta 2000. Albumi sijoittui sijalle 29 Billboard 200 -listalla ja se oli listalla yhteensä 103 viikkoa ja palasi sinne kesäkuussa 2010. The Sickness on yhtyeen menestynein albumi; pelkästään Yhdysvalloissa sitä myytiin yli neljä miljoonaa kappaletta saaden näin nelinkertaisesti platinaa.

Toisin kuin bändin myöhemmät tyylikkäästi miksatut albumit, The Sickness sisälsi lähinnä raskaampaa materiaalia, lähinnä nu metallia. Se on ainut Disturbedin albumeista, joissa ei ole nimikkokappaletta. Tosin kappaleen "Down with the Sickness" nimessä esiintyy albumin nimi lopussa, joten sitä pidetään albumin nimikkokappaleena.

2010 uusintajulkaisu Muokkaa

23. maaliskuuta 2010 Disturbed julkaisi albumista uuden julkaisun, joka sisälsi B-puolen kappaleita, uuden kansitaiteen sekä ainoastaan verkosta löytyvää erikoismateriaalia. Tämä uusintajulkaisu juhlii albumin 10-vuotissyntymäpäiviä ja on ensimmäistä kertaa saatavilla vinyyliformaatissa. Kitaristi Dan Donegan kommentoi uusintajulkaisua kertomalla, että se oli albumi joka toi heidät maailmankartalle ja laukaisi uransa. He menivät siis takaisin studioon ja uudelleenmiksasivat sen, lisäsivät bonusraitoja, muokkasivat pakkausta ja kansitaidetta. Se on vain pieni keräilijöiden albumi, kunnianosoitus albumille ja faneille.

Kappaleluettelo Muokkaa

TheSickness reissue

Uusintajulkaisun kansikuva.

  1. "Voices"
  2. "The Game"
  3. "Stupify"
  4. "Down with the Sickness"
  5. "Violence Fetish"
  6. "Fear"
  7. "Numb"
  8. "Want"
  9. "Conflict"
  10. "Shout 2000" (Tears for Fears cover)
  11. "Droppin' Plates"
  12. "Meaning of Life"
  13. "God of the Mind"(Uusintajulkaisun bonusraita)
  14. "A Welcome Burden"(Uusintajulkaisun bonusraita)

Singlet Muokkaa

Kokoonpano Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki