FANDOM

Draiman

David Draiman.

David Michael Draiman (s. 13. maaliskuuta 1973) on Chicagolaisen heavy metal yhtye Disturbedin laulaja ja laulujen sanoittaja. Draiman tunnetaan vääristyneestä äänestään ja rytmisestä laulutavastaan. Marraskuussa 2006 Draiman pääsi sijalle 42 Hit Paraderin 'Kaikkien aikojen paras metallilaulaja' -kilpailussa.

Varhaiset vaikutteet Muokkaa

Draiman kertoi, että ensimmäinen hänen ostamansa levy oli Kissin Destroyer. Klassiset yhtyeet, kuten Black Sabbath olivat hänen suosikkejaan. Hän ihaili myös uraauurtavia metalliyhtyeitä kuten Metallicaa, Iron Maidenia ja Pantheraa. Draiman kertoi myös arvostavansa Whitesnaken kaltaisia yhtyeitä. 80-luvulla Draiman kiinnostui punkista, ja hän kuunteli paljon muun muassa Sex Pistolsia, The Ramonesia, The Misfitsiä, The Smithsiä ja The Curea. Sitten hän innostui Nirvanan, Soundgardenin ja Alice in Chainsin levyistä.

Yksityiselämä Muokkaa

David Draiman on juutalainen, vaikkei olekaan kovin uskonnollinen. David Brinn kirjoitti Jerusalem Postissa Draimanin olevan "uhmakkaasti juutalainen".

Draiman perusti ensimmäisen yhtyeensä kun hän oli menossa Valley Torahin korkeakouluun Los Angelesissa.

Draiman oli terveydenhuoltaja viiden vuoden ajan ennen liittymistään Disturbediin.

Davidilla on monia sukulaisia, jotka asuvat Israelissa, kuten hänen veljensä ja isoäitinsä. Draiman on ilmaissut tyytymättömyytensä niitä rockmuusikkoja kohtaan, jotka keräilevät natsien symboleja ja muistoesineitä sanoen: "Ei vittu kiinnosta keitä te olette! Jos aiotte heilutella natsisymbolismia, teillä tulee olemaan ongelmia kanssani, sillä en voi ymmärtää miten joku voi sanoa että on OK käyttää jotain, joka symbolisoi kansani tuhoa ja kansanmurhia! En ole OK sellaisen asian kanssa, ei ole selityksiä eikä tekosyitä." Draiman kirjoitti Asylum-albumille kappaleen "Never Again", joka kertoo holokaustista ja ihmisistä, jotka kieltävät sen.

Kun Draiman oli kuusitoistavuotias, hänen ex-tyttöystävänsä päätyi tekemään itsemurhan. Myöhemmin Draiman kirjoitti kokemuksistaan laulun "Inside the Fire", joka julkaistiin vuonna 2008 ilmestyneellä albumilla Indesturctible.

Davidilla on pikkuveli Benjamin "Ben" Draiman, jonka musiikkityyli on enemmän folk rockia. Hän asuu ja esiintyy nykyään Jerusalemissa. Draimanin isä YJ "Jay" Draiman on aktiivinen yhteisöjohtaja Los Angelesissa, hänet on valittu Northridge East Neigborhoodin neuvoston jäseneksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki